Het goede gesprek met je cliënt is de kern van jouw werk. Dit gesprek is hét middel om je cliënten te informeren, motiveren en activeren. Om die reden is het belangrijk om gesprekstechnieken regelmatig op te frissen. Goede gesprekstechnieken maken jou en je werk beter én leuker.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor alle professionals binnen het sociaal domein die op zoek zijn naar verdieping rondom motiverende gesprekstechnieken en activerende werkvormen.
Werk/denkniveau: MBO+/HBO.
Minimaal 3 jaar werkervaring.
Resultaat
Na deze training weet je:
Opbouw van effectief gesprek
Niveaus van communicatie
Actie en tegenreactie in gesprekken (Roos van Leary)
Veel voorkomende valkuilen binnen communicatie.
Na deze training kun je:
De regie voeren op een gesprek
Doelen realiseren met jouw gesprekken
Schakelen tussen niveaus van communicatie
Valkuilen van communicatie voorkomen.
Programma
Programma
In deze training ga je terug naar de basis van effectieve én efficiënte gesprekstechnieken. We gaan in op de volgende vragen:
Hoe leg je de basis voor een goede relatie met de cliënt?
Hoe bouw je een effectief gesprek op?
Hoe voer je regie over een gesprek zonder de cliënt alle ruimte te ontnemen?
We kijken ook naar vier niveaus van communicatie, veel voorkomende valkuilen in communicatie en hoe je hiermee om kunt gaan. Een APK plus nieuwe inzichten en vaardigheden.
We gaan ook aan de slag met het verbeteren van je vaardigheden met een acteur. Altijd spannend, maar heel erg leerzaam!
Tijdsinvestering
6 dagdelen.
Waarvan 1 dagdeel met een acteur.
Certificering
Alle deelnemers krijgen een certificaat.
Plaats & data
Data
Dagdeel 1 & 2: 15 nov van 09.00 tot 16.30
Dagdeel 3: 22 nov van 09.00 tot 12.30
Dagdeel 4: 29 nov van 09.00 tot 12.30
Dagdeel 5: 6 dec van 09.00 tot 12.30
Dagdeel 6 met acteur: 13 dec van 09.00 tot 12.30
Deelnemers
Minimaal 6 maximaal 12 deelnemers.
Locatie
midden van het land of online als dit door COVID19 niet mogelijk is. We hanteren hierbij de richtlijnen van het RIVM.
Dit programma kan ook incompany worden aangeboden.
Kosten
€ 1.500,00 exclusief 21% BTW.
Dit bedrag is inclusief intake, reader, trainingsmaterialen, fotoverslag, locatie, koffie/thee/versnaperingen, uitgebreide lunch, een certificaat en een jaar lang toegang tot de digitale portal.