COACHING ON THE JOB
Inleiding
Aanvullend op onze trainingen kun je coaching on the job aanvragen. Coaching on the job bestaat uit individuele coaching op onderwerpen die jij aandraagt. Je wilt bijvoorbeeld feedback op jouw handelen in een situatie of gesprek met een cliënt die je als lastig ervaart. Of je hebt het gevoel dat jouw gesprekken beter zouden kunnen gaan, maar je weet niet zo goed waar het aan ligt. Een coach helpt je te achterhalen waar jouw krachten liggen en wat je kunt verbeteren. Voorafgaand bespreek je met onze coach de doelen van de coaching en waar je precies feedback op wilt. De coach is aanwezig bij een gesprek met een cliënt. De coaching wordt afgerond met het formuleren van ontwikkelingsacties.
Coaching on the job is een vertaling en doorontwikkeling van de methode motiverende gespreksvoering van ZINZIZ. Coaching on the job gaat om activerende en motiverende gesprekstechnieken specifiek voor de communicatie op de werkplek tussen praktijkbegeleiders, voormannen en andere leidinggevenden. Het is niet een methode die alleen werkt als je alle technieken gebruikt of een bepaalde volgorde doorloopt. Het is een methode met een heleboel technieken en handvatten die helpen bij een prettige en effectieve communicatie met je medewerkers.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor klantmanagers, inkomensconsulenten, schuldhulpverleners, Wmo-consulenten, leerplichtambtenaren en RMC-medewerkers. Kortom, alle professionals binnen het sociaal domein.
MBO+/HBO werk- en denkniveau.
Resultaat
Na deze coaching weet je:
- Jouw valkuilen en krachten op het gebied van begeleiding en coaching.
- De impact van jouw handelen tijdens gesprekken.
- Alternatieve gesprekstechnieken.
Na deze coaching kun je makkelijker/efficiënter:
- Ontwikkelen in jouw gespreksvaardigheden en -technieken.
- Effectieve gesprekken voeren.
- Jouw valkuilen voorkomen en jouw krachten benutten.
Programma
Deze individuele coaching vindt plaats bij één of meerdere gesprekken die je voert met een cliënt uit jouw eigen caseload. We hanteren daarbij de volgende werkwijze:
- Informatie vooraf over de doelen en de werkwijze van de coaching on the job (per mail).
- Voorbespreking van het gesprek (30 minuten).
- Observatie van het gesprek met de cliënt (45 minuten). Je voert het gesprek zoals je dat altijd zou doen. De coach is observator en neemt niet deel aan het gesprek en geeft geen aanwijzingen.
- Kritische, maar opbouwende feedback van de observaties (30 minuten).
- Korte samenvatting van feedback per mail.
Tijdsinvestering
Voorbespreking en nabespreking van een gesprek met een cliënt.
Deelnemers
Minimaal 6, maximaal 12 deelnemers
Locatie
Midden van het land of online als dit door COVID-19 niet mogelijk is. We hanteren hierbij de richtlijnen van het RIVM.
Dit programma kan ook incompany worden aangeboden.
Nader te bepalen.
Dit bedrag is inclusief intake, reader, trainingsmaterialen, fotoverslag, locatie, koffie/thee/versnaperingen, uitgebreide lunch, een certificaat en een jaar lang toegang tot de digitale portal.